תקשורת אפקטיבית הינה מיומנות גנרית לכל שאר המיומנויות הנדרשות לעובדים ומנהלים בארגונים.
מחקרים שנעשו בארגונים מציגים כשלים ארגונים בעבודה בצוותים, בהעברת מסרים של הנהלות ובקשרים של הארגון עם לקוחותיו.
כאשר מחפשים את המשותף בין המקרים מגלים שהבסיס הוא בכשלים במיומנויות התקשורת של העובדים והמנהלים.
עובדים ומנהלים בארגונים לומדים מקצוע רוכשים ידע ומתמקצעים בתחומם, אולם מתקשים להוציא את הידע שלהם מהכח אל הפועל בגלל לקויות במיומנוית תקשורת.
מטרת הסדנא לפתח בקרב המשתתפים מוימנוית תקשורת אפקטיבית שיסיעו להם ביחסי הגומלין בארגון ומחוצה לו.
הנושאים אשר ילמדו בסדנא:
תקשורת אפקטיבית מכוונת תוצאה.
פיתוח מיומנויות להקשבה ואבחון הצרכים הגלויים והסמויים, יצירת דיאלוג חיובי המכוון לדיאלוג חיובי.
תקשורת אפקטיבית במצבים של חוסר הסכמה וקונפליקטים ארגוניים.
פיתוח מיומנויות ככלי לניהול רגשות ומניעת הסלמה ביחסים בין גורמים שונים בארגון ומחוצה לו.
תאום ציפיות ככלי ליצירת תקשורת אפקטיבית.
יצירת שפה ארגונית משותפת בין צוות העובדים והמנהלים על ידי בניית תסריטים של מקרים ותגובות, במטרה
לצמצם את מצבי החוסר וודאות באשר לתגובות הרצויות במצבים שונים בחיי הארגון.
תקשורת אסרטיבית ככלי לתקשורת אפקטיבית.
למידת הצרכים של הצד השני, נקיטת עמדה אישית ומציאת פיתרון במשותף.