היכולת לבצע משימות, להתמודד מול קשיים ולחשוב בצורה יצירתית אילו יכולות שעובדים ומנהלים נדרשים אלהם בהתנהלותם הארגונית.
נשאלת השאלה:
מה מנבא יכולת גבוהה?
האם אילו הנתונים השכלים של האדם I.Q (מנת המשכל)?
האונברסיטה בה למד?
תעודות ההצטינות שקיבל?
מחקרים שנערכו בשני העשורים האחרוני מראים שידע ויכולת שכלית לא בהכרח מעידות על יכולת תפקודית בעבודה.
כיום נבחנת יכולת נוספת הנקראת E.Q - אינטליגנציה רגשית.
אינטליגציה רגשית היא יכולת כוללת של האדם להוציא מהכח אל הפועל את יכולותיו.
במהלך הסדנא ילמדו מינמנויות לפיתוח אינטליגנציה רגשית:
פיתוח מודעות ורגישות סביבתית ככלי להבנת ה"משחק הארגוני" והפוליטיקה הפנים ארגונית.
אמפתיה ככלי להבנת שותפי התפקיד בארגון, יצירת דיאלוג ושיתוף פעולה ככלי להשגת מטרות ויעדים אירגוניים.
ניהול רגשות ככלי לנהול תהליכים רגשיים, התמודדות אפקטיבית עם מצבי תסכול, כעס, חוסר וודאות לצד מצבי
שמחה הצלחה והתרוממות רוח.
גיוס מוטיבציה פנימית לפעולה, התמודדות עם מצבי תסכול וקשיים ארגוניים על ידי משאבים פנמים ושימוש בהם
בצורה המעודדת פעולה אקטיבית.
כישורים חברתיים, פיתוח מערכת קשרים חברתית בארגון ככלי לעבודת צוות אפקטיבית ויצירת קשרים בלתי
פורמאלים (net working).