ענף הספורט בכלל ותחום הכדורסל בפרט מציב בפני המתאמן יעדים שעל מנת להשיגם עליו להטמיע דרכי חשיבה והתנהגות מתאימים כגון משמעת, נחישות, חריצות ודווקות במטרה תוך פיתוח אסטרטגיות מתאימות. אסטרטגיות אלו מהוום חלק מהכישורים המאפינים שחקני כדורסל.
מחקרים מראים, כי קיים קשר בין המיומנויות המתפתחות תוך כדי אימונים ליכולות הנדרשות בתחום העסקי. למידה תוך כדי משחק הכדורסל וניתוח החשיבה יוצרות מוכנות להטמיע את המיומנויות.
בלמידה סדנאתית שמתבצאת לאחר האימון נוצרים ההקשרים בין המיומנויות שנלמדו במשחק הכדורסל לאילו הנדרשות בתחום המכירות. למעשה מתבצעת הטמעה עמוקה תוך כדי למידה חוויתית, המאפשרת לשפר מיומנוית מכירה.
סדנת הכדורסל משלבת הבטים פסיכולוגיים לצד הבטים ספורטיביים המתכנסים לכלים אופרטיבים לשיפור מיומנויות.
נושאי הקורס:
נושאי הקורס יועברו בשני הבטים:
ההבט הראשון הנו מיומנויות ממגרש הכדורסל.
והבט שני של מיומנויות ממגרש המכירות.
מודעות אישית וניתוח חוזקות וחולשות ככלי למקסום פוטנציאל הפעולה:
במגרש הכדורסל: אבחון סגנון משחק, העצמת חוזקות ותעולן לניצחון.
במגרש המכירות: אבחון סגנון מכירה, העצמת החוזקות ותעולן למקסום פוטנציאל המכירה.
חשיבה אסטרטגית ככלי ליצירת יתרון יחסי:
במגרש הכדורסל: למידת כללי המשחק וכלים ליצירת יתרון (לדוגמא: מיקום זריקה).
במגרש המכירות: למידת השוק ויצירת אסטרטגית מכירה מנצחת.
פיתוח ראיה מערכתית ככלי ליצירת תועלת לאירגון:
במגרש הכדורסל: תפיסת מטרות המשחק ויצירת תועלות עבור הקבוצה.
במגרש המכירות: חשיבה עסקית ככלי ליצירת תועלת כלל ארגונית.
פיתוח מיומנויות להגדרת מטרות ארוכות טווח ותרגומם למעשים בהווה:
במגרש הכדורסל: חשיבה על מטרת המשחק ותרגומה לפעולת טקטיות.
במגרש המכירות: הגדרת יעדי המכירה ותרגומה לפעולות טקטיות.
פיתוח מיומנויות לקבלת החלטות אפקטביות:
במגרש הכדורסל: פיתוח מיומנויות לקבלת החלטות אפקטיביות, אשר נמדדות במבחן התוצאה של המשחק.
במגרש המכירות: פיתוח החלטות אפקטיביות שנמדדות באפקטיביות המכירה.
פיתוח מיומנויות לפיתוח איטליגנציה רגשית:
במגרש הכדורסל: התנהלות אישית אפקטבית במשחק.
במגרש המכירות: התנהלות אישית אפקטיבית שמובילה למכירה.
פיתוח מיומנויות יצירת דימוי של "כוכב".
במגרש הכדורסל:פיתוח טקטיקות ליצירת מצבי הצלחה וניצחון.
במגרש המכירות:למידת ההצלחות ככלי להגדלת נפח המכירות.
צוות מקצועי
האימון מועבר ע"י מאמן כדורסל.
לאחר אימון הכדורסל מתקיימת סדנא, שמטרתה לתרגם את המיומנויות ממגרש הכדורסל למגרש המכירות.
הסדנא מועוברת ע"י מנחה בכיר מתחום מדעי ההתנהגות, המומחה באימון לשיפור ביצועי מכירה.
תוכנית פעולה
טרום תהליך - יתבצע איבחון במטרה להגדיר את המיומנויות הנדרשות לאנשי המכירות העתידים להשתתף
בקורס "כדור סל ככלי לשיפור מיומנויות מכירה".
קביעת מדדי הצלחה - בפגישה עם המנהל המוביל את אנשי המכרות נקבעים היעדים לקורס נושאיו ופרמטרים
למדידת הצלחת התהליך.
שיטת הלימוד - סדנאת הכדורסל מועברת כאימון המובנה, במטרה להדגיש מיומנויות ספציפיות.
אימון אישי - במטרה להטמיע את מיומנויות המכירה, יתקיים בנוסף לאימון במסגרת הסדנאות יתקיים גם אימון
אישי לשיפור ביצועים.
** תוכנית הקורס הנה מודולרית וניתנת להתאמה זאת בהתאם לצרכי הארגון.