אימון הינו כלי המתבסס על הפסיכולוגיה ההתנהגותית אשר בבסיסה הוכיחה כי לכל גירוי יש תגובה וככל שנחזק גירוי רצוי או לא נחזק גירוי לא רצוי נוכל לעצב התנהגות.
ניתן לעשות זאת להתנהגות יחידה וניתן להצמיד אליה התנהגויות נוספות וליצור סט התנהגויות רצויות לעומת סט התנהגויות שאינן רצויות.
אולם קיימות סיבות נוספות לכך שהתנהגות מסויימת שרדה בעד אחרות ללא.
ניסיון העבר ופרשנות של האדם להתנהגויות שהביאו אותו להצלחה או כישלון הינן משמעותיות מאד לעיצוב התנהגות.
לדוגמא: מנהל שמשיג תוצאות מעובדיו בכל פעם שהוא צועק עליהם ישמר לאורך השנים צעקות ככלי להשגת יעדים.
יתכן שאכן צעקות הביאו אותו לתוצאה הרצויה במסגרת מסויימת עם עובד מסויים, אך משיג את התוצאה ההפוכה במסגרת תרבות ארגונית אחרת.
דוגמא: איש מכירות שמכר מוצרים בשוק מונופוליסטי, נדרש למיומנויות מסויימות אולם בבואו למכור מוצר בשוק תחרותי נדרש למיומנויות אחרות.
הנחת היסוד היא שהתחום הארגוני הינו דינאמי ומשתנה חדשות לבקרים והתנהגויות שהשיגו תוצאות עסקיות בעבר אינן ההתנהגויות שיועילו בהווה או בעתיד.
לפיכך מטרת האימון הנה לבחון את הרפרטואר ההתנהגותי של המאומן ולשקף עבורו את ההתנהגויות המועילות לו לצד אילו החוסמות אותו.
התהליך, בשיתוף פעולה עם המאומן ובבסיסו דיאלוג המעצב בסופו של דבר את "המצע ההתנהגותי הרצוי" עליו מתאמנים במטרה להגיע למימוש הפוטנציאל של המתאמן ולהשגת המטרות שהוא הגדיר.